Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av trish - 10 augusti 2010 08:06

Ja, det vore väl skoj?

Lite pepp och så!

Jag började med viktväktarna i juni efter ett år av alldeles för mycket godsaker och onödiga mellanmål. Det är inte okej för mig att gå UPP i vikt efter att ha varit på sin "okej-vikt" som nyförlöst.

Så nu ska jag erkänna för er hur mycket jag vägde, då i juni.. 75,1 kg.. Har aldrig vägt så mycket i mitt liv och jag vet inte hur dessa 12 kilon för många (enligt mig) kom på mig! De smög likt pantrar.

Enligt VV så är går min överviktsgräns vid 71 kg, ca. Jag kände mig väl aldrig direkt överviktig, men däremot så trivdes jag absolut inte. Och allt handlar om att må bra i själen så därför bestämde jag mig för att ta tag i mig själv!


Jag gick ner ca 1 kg i veckan de första veckorna, som man ska, och kom ner till 69,9. Men under större delen av semestren har jag slappat lite och legat på ca 70,1 hela tiden, fast idag - idag kära ni så sa vågen 69,3! Yes - I'm back! Det är en skön känsla att komma under 70-strecket, förbaskat skön. Även om grammen inte är många mellan 70,1 - 69,3, men de grammen känns väldigt väl!

Mitt mål är 60 kg, men okejvikten har jag satt vid 63.


Så kom igen nu! Vem mer vill komma i sundare vanor till hösten??

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards