Alla inlägg den 13 september 2011

Av trish - 13 september 2011 23:31

I Lördags var vi på Smurfarna. Det var första gången jag var på bio med Alexander, hans livs andra biobesök :) Det första besöket var på Cars 2, den filmen förstår jag att han satt still på, vi snackar ju Blitten MaFiin! Men han satt helt still denna gång också, han var såå smurfig!

  Inte världens bästa bild i mörkret, men stunden behövde förevigas.Ni ser ju hur koncentrerad han är, å det är bara reklam än sålänge :)


Filmen var riktigt bra, vi gillade den allihop. Alla vi NIO som gick;

Alexander, Em, Jag, Andreas, William, Mamma, Pappa, Ella & Tuva!

Vi blev uppdelade på två rader :)


Av trish - 13 september 2011 21:51

Det var det första jag tänkte i Onsdags, när jag låg på akuten med halskragen på.

Fruktansvärt full i skratt, trots att jag samtidigt var rädd.

Men efter röntgensvar å samtal med läkaren kände jag mig ganska lugn, allt var lugnt och värken skulle ge med sig.

Jag skulle hålla koll på min försvagade högerarm bara.


Värken i huvudet har hållit sig kvar, men käken blev bättre och bättre.

Men så idag påväg till jobbet blev jag plötsligt väldigt yr, det tilltog och till sist dråsade jag ihop på en bänk. Då vart jag rädd och tog mig till vårdcentralen!

Där tog de EKG och några andra prover och skickade mig vidare till neurologen på Huddinge Sjukhus. Där tog de också EKG och flera likadana tester. Sedan kollade hon min högerarm, känsel och styrka. Kände även på min nacke. -"Du har en ordentlig wihplash-skada.", konstaterade hon ganska snabbt. Den påträngande, supande halskragen i Beck seglade genast in i mina tankar igen. Men tack och lov så slapp jag halskrage!

Jag är sjukskriven i 2 veckor och ska sjukgymnastisera.

Och för att citera läkaren; vill jag fortsätta inom mitt yrke några år till så måste jag se till att nacken blir ordentligt återställd innan jag börjar jobba igen, annars kan det bli kroniskt. Väldigt festligt!

Eller inte.


Ovido - Quiz & Flashcards