Alla inlägg den 19 september 2011

Av trish - 19 september 2011 11:06

Hela denna höst består av en massa firanden!

Ja, på hösten fyller nästan hela min familj år + många av mina vänner. Detta år fyllde/fyller dessutom många 30 :)


I Lördags var det dags för Emils dop. Den lille underbaringen som jag hade äran att se födas. Han är snart 5 månader!

Det gick så bra och det var så fint. Emil skötte sig exemplariskt, han gnällde bara till ett par gånger innan han somnade - mitt under en psalm :)

Andreas Wistrand sjöng "Välkommen hem", helt fantastiskt bra och Mamma Sara själv sjöng "Emils sång" ("Theos sång"). Väldigt bra gjort, något jag har svårt att tro att jag skulle klarat av!

Sedan följde fika och mys - ett helt fantastiskt dop!

     


Efter dopet styrde jag kosan mot Branka. Hon fyllde 30 och hade ställt till med en riktigt mysig tjejfest! Det kunde inte blivit mer lyckat. Massa god mat, härliga tjejer och MASSOR av drinkar :) Vi hade så roligt!

När vi tröttnat på att blanda egna drinkar åkte vi till stan. Dansade i timmar, tills fötterna glödde och jag inte orkade hålla höger del av överkroppen still längre.

Då hade jag turen att få sällskap nästan ända hem, vilket var skönt.

03.30 la jag huvudet på kudden och reste mig någon gång på eftermiddagen.

TACK SARA, EMIL & BRANKA (och alla goa tjejer) för en riktigt fin Lördag!

Av trish - 19 september 2011 10:18

På Lördag är det alltså dags!

Jag har ansvar för vad som siktas på att bli (om man ser till Ems förväntningar) årets kalas :)

Maskeradkalas är det iallafall och jag har hyrt en lokal för att vi ska få lite mer plats.

Just nu fnular jag på en playlist. Vad lyssnar era barn som är i sådär 5-6 års åldern på för musik? Eric Saade, Gyllene Tider & Smurfarna är självklara från Ems sida - men mer då?

Ge mig gärna lite tips! Och inte bara på musik utan också på vad man kan sysselsätta dessa små mini-tonåringar med!

Det kommer många gäster från klassen och eftersom de inte känt varandra så länge skulle det vara bra med lite roliga aktiviteter så att alla är med alla så mycket som möjligt.

De börjar kanske bli för stora för fiskdamm också, eller? Jag vet inte riktigt.

Så antingen gör vi påsar och ger dem på något annat, roligt sätt - eller så ställer vi fram allt gött och de får äta under kalasets gång!?

Åh vad svårt! Hjälp!

De börjar ju bli så stora, men samtidigt är de ju ganska små fortfarande :)

Vad är COOLT liksom?


På Söndag är det sedan dags för kalas med familj och vänner som inte går på gamla förskolan eller i klassen.

Det ska bli så roligt med denna kalashelg :) Jag håller mig ju iallafall sysselsatt nu när jag inte får jobba!


Ovido - Quiz & Flashcards