Alla inlägg den 29 september 2011

Av trish - 29 september 2011 20:45

  Ja må hon leeeva!   Brorsan fick en liten present han med - och tro mig, han var nöjd :)   Men det är ju så kul att öppna paket och snälla Syster lät honom hjälpa till lite!   Han fick också smaka på födelsedags chokladen

Innan frullen fick vi smaka på den ena presenten, små söta trämuffins! 

  Passande nog var det drop-in fika i skolan idag. Vi åt chokladbollar och lekte i byggrummet :)  

Väl hemma igen spelade vi det nya Smurfspelet och sedan bakade vi tårtor och muffins på löpande band - av lera. Detta var en mycket uppskattad present - bakmaskin och en massa redskap från Play Doh som varje litet pysselbarn behöver. Superkul (tyckte vi alla tre)!

    Avslutade kvällen med lite färgläggning i nya My Little Pony boken   Lilleman tog sig an Nalle Puh

Av trish - 29 september 2011 20:24

<3 <3 <3 <3 <3

SEX år, SEX år!

För sex år sedan låg jag och väntade på det där trycket. "Säg till när du känner att du vill trycka på", sa de. Jo tack. Jag trodde dem inte när de sa att snart, snart är det dags.

Men sådär vid 21-tiden så kom det - trycket!

Bara att sätta igång då (jaha, det är nu det blir jobbigt på riktigt - jag som trodde det varit jobbigt de tidigare 16 timmarna,ha!). En halvtimmes obeskrivligsmärtakroppsvätskoriöverflödgrymtningar
peppandeutrop senare så tog jag upp henne på magen - mitt mirakel!

Checkade så Dr. Olsen haft rätt på könsbenämnings UL:et några månader tidigare - det hade han. Det var en Em, en alldeles rosig och inte det minsta skrynklig liten Em. 50 cm och 3445 g.

All smärta var borta och jag var så pigg, hade inte sovit på en 36-37 timmar, men jag har nog aldrig varit så pigg. Em rosslade fostervatten hela följande natt och jag sov inte många minuter. Halvsatt i sängen med det nya, lilla livet i armarna. Min? Min på riktigt? Vad var det som just hände?

Älskade barn - efterlängtad i såå många år!

Tack för att just du är mitt barn, Em. Tack för att jag får vara din Mamma!

<3 <3 <3 <3 <3

Ovido - Quiz & Flashcards